lunes, 16 de junio de 2014

PASTIS SACHER ó SACHER-TORTE (postres)



Es tracta d'un pastís típic vienès (Àustria). El va fer per primer cop Franz Sacher l'any 1832. El senyor Sacher era el Chef pastisser. Va tenir que improvisar un pastís per al príncep Klemens Wenzel von Metternich i els seus convidats. Els seus hereus van construir l'Hotel Sacher que encara existeix a Viena i a on es pot visitar i degustar aquest deliciós pastís.


La meva àvia i la meva mare van incorporar aquest postre a les seves receptes perquè tant el meu avi com el meu pare, els hi agradava molt la xocolata... i realment aquesta tradició continúa a la nostra família : en mi mateixa, les meves filles, el meu marit i també els meus nets.



Ingredients per a 8 persones:

- 175 grs. de sucre
- 175 grs. de mantega de vaca (dolça)
- 7 ous (clares i rovells separats)
- 175 grs. de xocolata fondant
- 50 grs. d'ametlles ratllades
- 100 grs. de farina
- 1 sobre de llevat marca Royal
- melmelada d'albercoc
- mantequilla i farina pel motlle (apart)

Per la cobertura: 

- 150 grs. de xocolata fondant
- 2 culleres de mantega de vaca dolça
- 4 cullerades de nata líquid

Per la decoració:

- Ametlles senceres
- gerds
- fulles de menta
- nata en sprai 

Preparació: 

Agafeu un bol i barregeu la mantega i el sucre. Bateu amb el minipímer fins que quedi una crema escumosa. Afegiu-hi els rovells dels ous, sense deixar de batre. Cal fondre la xocolata al bany María. La deixeu refredar i l'incorporeu a la barreja anterior. 
Barregeu la farina amb les ametlles ratllades amb el batidor de barnilles ó una espàtula, junt amb el sobre de llevat Royal.
Deixar-ho reposar com a mínim 1 hora.
Finalment afegiu les clares dels ous a punt de neu fort i torneu a remenar-ho tot.

En un motlle folrat de paper de pastissería, untat de mantega i enfarinat, hi aboqueu la pasta. 

Poseu-ho al forn a 175ºC durant 10' -baixeu el forn a 165º C
durant 30' més-. 
Deixeu-lo refredar i desmotlleu el pastís.
Talleu-l'ho en capes 1, 2, 3 o 4, posant-hi la melmelada d'albercocs a cadascuna. Seguidament les junteu formant novament el pastís. 


Prepareu la cobertura barrejant la xocolata fosa amb la mantega i la nata líquida, i cubriu el pastís totalment.

Decoreu-lo amb les ametlles senceres, els gerds, les fulles de menta i la nata en sprai. 

Truc:
Donar la volta al pastís abans de posar-li la cobertura. La part
de dalt ha de quedar a sota, així ens assegurem que la part
superior estigui completament recta. Després ja hi podeu posar la cobertura. 

Confío que gaudiu d'aquesta Sacher-Torte. És molt bona... 
Ja m'ho direu si us ha agradat...!

No hay comentarios:

Publicar un comentario