martes, 18 de agosto de 2015

MANDONGUILLES AMB PESOLS (carn)

L'altre dia vaig tenir a la meva filla gran i als meus néts a dinar i com es que els agraden molt les mandonguilles, em vaig decidir a fer aquest plat com a segon.

Ingredients per a 6 persones:
- 500 grs. de carn de vedella picada
- 500 grs. de botifarres de pagès (porc)
- 1 ou batut
- Una cullerada de pa ratllat
- Farina
- All i julivert
- Oli d'oliva
- Ametlles torrades
- 250 grs. de pèsols congelats marca "Findus"
- 1 pot de sofregit de tomàquet i ceba marca "Ferrer"
- Sal i pebre
- Mig gotet de xerès sec (optatiu)

Primer procedeixo a barrejar la carn de vedella amb la de porc, la sal, el pebre i li afegeixo l'ou batut, l'all i el julivert, ben picat i una mica de pa ratllat. Ho remeno de manera que quedi tot ben barrejat.
A continuació faig les mandonguilles -mida mitjana-
Després les enfarino i les fregeixo en una paella amb l'oli d'oliva fins que quedin dauradetes.
En una cassola i amb l'oli d'oliva de fregir les mandonguilles, li afegeixo el sofregit de tomàquet i ceba i la picada d'ametlles torrades ... un cop cuit incorporo les mandonguilles juntament amb l'aigua de bullir els pèsols (que els hauré bullit a part).
Si voleu li podeu afegir un rajolí de xerès sec ... i ho deixeu coure a foc molt lent durant 1/2 hora - 3/4 h., remenant la cassola per les nanses sense tocar les mandonguilles, perquè no es desfacin. .. quan gairebé ja estan, incorporeu els pèsols i bon profit ... !!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario